Actionarul Five Continents vine cu 5 mil. euro pentru investitii
Producatorul de cascaval Five Continents din Bucuresti, unul dintre primii cinci jucatori din piata, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen, estimeaza o cifra de afaceri de 12,3 mil. euro in acest an, in crestere cu 60% fata de 2006.
“Compania a finalizat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 26 de milioane de lei (7,7 mil. euro), dublandu-si rezultatele financiare comparativ cu anul precedent, iar anul acesta estimam ca vom inregistra o crestere de 60% a cifrei de afaceri”, a declarat Hani Khalil, directorul general executiv si actionarul majoritar al companiei.
Five Continents a inceput activitatea de productie pe plan local in 1993, in urma achizitionarii unei fabrici de branzeturi de la Fetesti. In prezent, compania detine trei capacitati de productie in Fetesti, Botosani si Valcea, ultimele doua achizitionate in 2005. Acestea au cumulat o suprafata totala de 6.000 de metri patrati si o capacitate de prelucrare a laptelui de 13.000 de litri de lapte.
“In 2006 am realizat investitii de aproximativ 4 milioane de euro in modernizarea si extinderea capacitatilor de productie. Investitiile din acest an se vor ridica la aproximativ 1,5 milioane de euro si vizeaza cresterea capacitatilor de productie”, a spus Khalil.
Aproximativ 20% din produsele companiei sunt comercializate prin intermediul magazinelor internationale, iar restul prin retailul traditional.
“Producem sub brand propriu, dar si sub marcile private ale lanturilor de magazine”, a adaugat Khalil. Marca proprie a companiei este Five Continents.
Potrivit reprezentantului companiei, printre magazinele din retailul modern care comercializeaza in prezent produsele Five Continents se numara Metro, Selgros, Carrefour, Cora si Auchan.
Piata lactatelor este unul dintre segmentele cu cea mai rapida dezvoltare din industria alimentara, inregistrand in ultimii ani cresteri de peste 30%. Potentialul de crestere este foarte mare in continuare insa, in principal deoarece consumul de lactate pe plan local este in continuare cu mult sub media europeana.
Consumul local de branzeturi este insa cu mult sub media europeana, de doar aproximativ 4 kg pe cap de locuitor anual, fata de 20 kg in Europa de Vest. Cei mai mari producatori de cascaval de pe piata locala sunt Hochland, Friesland, Delaco, Five Continents si LaDorna.
Sursa: Ziarul Financiar